تبلیغات
دبستـــــــــــــــان بهـــــــــــــــــــاران - نکاتی در مورد امتحان
دبستـــــــــــــــان بهـــــــــــــــــــاران
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


دسترسی سریعتر معلمان ودانش آموزان واولیامحترم به اطلاعات مورد نیاز جهت شکوفایی بیشتر .

مدیر وبلاگ : معاون آموزشی کیانی
نظرسنجی
دوست دارید چه مطالبی را در وبلاگ در اختیار داشته باشید؟





 

الف- قبل از امتحان

برای پیشگیری از اضطراب قبل از امتحان می توان به سالها،ماه ها و روزهای قبل از امتحان اشاره نمود و برای هرکدام برنامه ریزی نمود. ازجمله :

1- با آمادگی کامل به کلاس درس و جلسه امتحان بروید. بین تسلط بر درس و ترس از امتحان رابطه وجود داردیعنی هرچه تسلط بیشتری نسبت به درس داشته باشید از امتحان کمتر می ترسید. برای اکثر دانش آموزان و دانشجویان بزرگ ترین ترس از صحنه ،ترس از ناشناخته ها است. هرقدر مطلب بیشتری در مورد درس بیاموزید و امتحانات بیشتری بدهید،این کار برایتان هراس آور و تهدید کننده نخواهد بود.

2- یادگیری به تدریج و در طول زمان صورت می گیرد نه یک باره ، کسانی که در طول سال تحصیلی فعالیتی برای یادگیری انجام نمی دهند و می خواهند چند روز قبل از امتحان یا شب امتحان یاد بگیرند نتیجه چندانی نمی گیرند و اگر زمینه قبلی اضطراب داشته باشند با این وضعیت دچار اضطراب امتحان می شوند، لذا باید یادگیری در طول زمان (سال تحصیلی ) و به تدریج صورت گیرد وقتی که مطلبی را یاد می گیرید باید به خود فرصت دهید تا بین مطلب یادگرفته جدید و مطلب یادگرفته قدیمی (قبلی ) رابطه بر قرار شود و و چند روز قبل از امتحان یا شب امتحان فقط مطالب یادگرفته شده مرور شود.در حالی که بعضی از دانش آموزان شب قبل از امتحان می خواهند مطالب یک ترم (یک نوبت) یا یک سال تحصیلی را یاد بگیرند و آن گاه دچار اضطراب امتحان می شوند.

طبق برنامه ریزی مشخص و دقیق مطالع کنید . داشتن داشتن برنامه روزانه ،هفتگی ، ماهانه و سالانه و عمل کردن به آن باعث انجام دقیق و کامل دروس و یادگیری به موقع آنها می شود در حالی که نداشتن برنامه یا داشتن برنامه های غیرعملی منجر به انجام ناقص یادگیری دروس می شودکه این وضعیت اضطراب زا می باشد.

4- بعد از هر امتحان روی برگه ی امتحان قدری تامل نمایید تا به نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوید. این آگاهی منجر به شناخت کامل یادگیری شما می شود و مانع شناخت کاذب از خود (یکی از عوامل اضطراب ) می شود.

5- روز قبل از هر درسی ، درس جدیدی که قرار است تدریس شود پیش خوانی کنید.( پیش خوانی باعث افزایش توجه و دقت می شود) . روز بعد از هر درسی همان درسی را که تدریس شده پس خوانی کنید.(پس خوانی باعث افزایش سرعت  در خواندن ویادگیری عمیف می شود.)

ب- حین امتحان

در این مرحله که زمان پاسخ گویی به سوالات (کتبی یا شفاهی ) است می توان به توصیه های زیر عمل نمود:

1- داشتن توکل به خداوند موجب آرامش جسمانی و روانی شما می شود و در سایه ی آرامش حاصله ، توانایی شما چندین برابر می شود. امتحان را باذکر صلوات یا خواندن سوره ای کوچک از قرآن و یا دعا آغاز کنید.(الا بذکرالله تطمئن القلوب)

2- قبل از شروع به امتحان چشمهایتان را ببندید و صحنه ای خوشایند را تجسم کنید و به موفقیت خود فکر کنید و با کشیدن چند نفس عمیق و تلقین به خود که «من فرد موفقی هستم » با چهره ای بشاش امتحان را آغاز کنید.

3- هنگام روبه رو شدن با برگه ی امتحان ،همه سوالات را یک باره نگاه نکنید بلکه از سوال شماره یک شروع به خواندن وپاسخ دادن نمایید و بعد به سراغ بعدی بروید و ..

4- در نوشتن پاسخ یا علامت زدن پاسخ ها عجله نکنید و روی صندلی طوری بنشینید که زود خسته نشوید و برای هر سوال به اندازه کافی وقت بگذارید . روی سوالی که در همان لحظه جواب کامل آن را نمی دانید خیلی مکث نکنید چون این کار باعث افزایش نگرانی و از دست دادن زمان می شود.

5- به توصیه های مسوولان برگزاری امتحان کاملا دقت کنید، مثلا سوالی غلط طراحی یا تایپ شده و شما بدون توجه به توصیه های آنها گمراه می شوید و افکارتان به هم می ریزد.


ج- بعد از امتحان

این مرحله شامل از لحظه خروج شما از جلسه امتحان می شود که می توانید کارهای زیر را انجام دهید :

1- در صورتیکه بعد از امتحان ،بلافاصله امتحان دیگری دارید از فکر کردن و تعقیب نمودن نتیجه امتحان داده شده پرهیز کنید زیرا باعث کاهش روحیه و انگیزه و افزایش نگرانی شما برای امتحان بعدی می شود.

2- بعد از هر امتحان پیرامون پاسخ های داده شده با هم کلاسی های خود صحبت نکنید زیرا ممکن است احساس کنید پاسخ هایی که داده اید غلط بوده و این فکر باعث ناامیدی و نگرانی بیشتر شما برای امتحان بعدی می شود.

3- در پایان امتحانات در صورتی که امتحان دیگری ندارید می توانید با ملاحظه ورقه امتحان خود و تجزیه و تحلیل پاسخ های خود ،نقدی منطقی از نقاط قوت و ضعف خود داشته باشید و درصدد برطرف نمودن نقاط ضعف خود با روش هایی که معرفی شده برآیید.

« اکثر افراد هنگام انجام هر امر مهمی ،ممکن است مضطرب شوند. هنرپیشه ها قبل از نمایش ،عصبی هستند، سیاستمداران قبل از ایراد یک سخنرانی ،مبارزه طلبانه و ورزشکاران قبل از یک مسابقه بزرگ ،همه عصبی و ناآرامند در این میان آنهایی موفق هیتند که یادگرفته باشند حالت ناآرامی و عصبیت خود را به عنوان نکته ای مثبت برای موفقیت به کار گیرند.»

نکته : در صورتی که روش های معرفی شده جهت کاهش یا از بین بردن اضطراب امتحان موثر واقع نشد باید حتما از خدمات مشاوره ای و روانشناسی در مراکز درمانی بهره بگیرید.

........................................................................................................................................................................................




صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
...........................


 ..........................
.......................

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

.....................

بازی آنلاین


...........
....................
ابزار پرش به بالا ........ گفتم: خدایاازهمه دلگیرم،گفت: حتی ازمن؟گفتم: خدایادلم راربودند،گفت:پیش ازمن؟گفتم:خدایاچقدردوری،گفت: تویامن؟گفتم:خدایا تنهاترینم،گفت:پس من؟گفتم: خدایاکمک خواستم گفت:ازغیرازمن؟گفتم:خدایادوستت دارم گفت:بیشترازمن؟گفتم:خدایااینقدرنگومن ،گفت:من توهستم وتو من
Flying Icon
code By 20Tools.com -->
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای دبستـــــــــــــــان بهـــــــــــــــــــاران محفوظ است