تبلیغات
دبستـــــــــــــــان بهـــــــــــــــــــاران - چگونه با مشغله زیاد ورزش کنیم
دبستـــــــــــــــان بهـــــــــــــــــــاران
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


دسترسی سریعتر معلمان ودانش آموزان واولیامحترم به اطلاعات مورد نیاز جهت شکوفایی بیشتر .

مدیر وبلاگ : معاون آموزشی کیانی
نظرسنجی
دوست دارید چه مطالبی را در وبلاگ در اختیار داشته باشید؟





ورزشی را انتخاب کنید که با برنامه پر مشغله شما متناسب باشد. هنگامی که کودکتان را در کلاس گذاشته اید، قبل و یا بعد از کار و حتی در طول استراحت برای نماز و ناهار می توانید ورزش کنید.

اگر برای شما سخت است بیرون ورزش کنید، می توانید دستگاه پیاده‌روی ثابت یا تردمیل را تهیه کنید و هنگامیکه تلویزیون نگاه می کنید و یا کودکتان خواب است، ورزش کنید.

وقت کافی برای ورزش کردن ندارید

اگر شما شغل بسیار سختی دارید، سعی کنید مدت ۱۰ دقیقه ورزش کنید و این ۱۰ دقیقه ها را در طول روز بگنجانید.

شما در همان محلی که هستید، می توانید آهسته بدوید.

سعی کنید سه بار در روز و هر بار به مدت ۱۰ دقیقه ورزش کنید تا معادل ۳۰ دقیقه در روز شود.

می خواهید ورزش کنید، اما وقت کافی برای رفتن به کلاس ورزشی ندارید؟

خانه خود را مانند یک ورزشگاه بدانید.

یک استپ (پله)، وزنه، باند و یا لوله های ورزشی و توپ
یوگا
خریداری کنید.

این وسایل را در یک کمد بگذارید و روزانه از آنها استفاده کنید.

اگر می خواهید چربی های بدنتان را بسوزانید و استقامت‌تان را زیاد کنید، تردمیل را تهیه کنید.

سعی کنید سه بار در روز و هر بار به مدت ۱۰ دقیقه ورزش کنید تا معادل ۳۰ دقیقه در روز شود

سرد و گرم کردن بدن

گرم کردن بدن قبل از ورزش و سرد کردن آن بعد از ورزش برای افراد با فشار خون بالا بسیار مهم است.

این کار به افزایش و کاهش سرعت قلب کمک می کند.

راه رفتن در یک محل و یا روی تردمیل به مدت ۱۰ دقیقه، ورزش خوبی برای گرم و سرد کردن بدن می باشد.

اندازه گیری سرعت ضربان قلب

سرعت ضربان قلب در حال استراحت برای افراد بالغ ۶۰ تا ۱۰۰ ضربه در دقیقه و برای ورزشکار، نزدیک ۴۰ ضربه در دقیقه می‌باشد.

برای اندازه گیری ضربان قلب می‌توانید به این صورت عمل کنید:

کف دست چپ رو به بالا باشد و دو انگشت دست راست را روی مچ دست چپ بگذارید (باید دو انگشت را در امتداد شست دست چپ قرار دهید) و یا این که دو انگشت خود را روی گردنتان (به سمت نای) بگذارید.

هنگامی که نبض را احساس کرید، مدت ۱۰ ثانیه بشمارید. می‌توانید با دست دیگر ساعت و یا تایمر را نگه دارید. سپس عدد بدست آمده را ضربدر ۶ کنید، تا معلوم شود که در یک دقیقه چند بار قلب شما می‌زند.

داروها و ضربان قلب

برخی از داروها از قبیل سدکننده های بتا و یا سدکننده های کانال کلسیم می توانند ضربان قلب را کاهش دهند.

از پزشک خود بخواهید که بهترین ضربان برای قلب شما در حین ورزش کردن را بگوید.

مرتب به پزشک مراجعه کنید

اگر شما بدون تحرک و یا دارای اضافه وزن هستید و یا در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار دارید، قبل از شروع یک برنامه ورزشی بهتر است اجازه پزشک را بگیرید و بعد ورزش کنید.

این بسیار مهم است که هر چند وقت یک بار، فشار خونتان توسط پزشک اندازه گیری شود.

علائمی چون: سردرد، قرمزی صورت و استرس می تواند نشانه فشار خون بالا باشد.

اگر احساس سرگیجه و یا ناراحتی در قفسه سینه، بازوها و یا گلو داشتید، آن ورزش را متوقف کنید

رژیم غذایی و نکات لازم

شما می توانید فشار خون را توسط رژیم DASH پایین بیاورید.

این رژیم براساس ۲۰۰۰ کالری در روز پایه ریزی شده است.

این رژیم غنی از میوه ها و سبزیجات و لبنیات کم چربی و دارای مقدار کمی چربی های اشباع و کلسترول می باشد.

برای افراد ۵۰ سال به بالا، اگر فشار ماکزیمم بیشتر از ۱۴ باشد، نشان‌دهنده خطر بیماری قلبی می باشد.

- اگر دارای اضافه وزن هستید، ۴ کیلو وزن کم کنید تا به کاهش فشار خون کمک کند.

- ورزش به همراه رژیم غذایی صحیح باعث حفظ سلامتی می گردد.

- برای کاهش فشار خون، فقط می توانید یک قاشق چایخوری نمک در روز مصرف کنید.

دانستن نکات ایمنی

مهم نیست که چه ورزشی را انجام می دهید، شما باید محدودیت های خود را بدانید.

اگر ورزش یا فعالیتی به شما آسیب می زند، آن را متوقف کنید.

اگر احساس سرگیجه و یا ناراحتی در قفسه سینه، بازوها و یا گلو داشتید، آن ورزش را متوقف کنید.

در هوای گرم و مرطوب، ورزش های ملایم را انجام دهید و یا دستگاه تهویه (مثل فن) را روشن کنید و به ورزش بپردازید.





نوع مطلب :
برچسب ها : چگونه با مشغله زیاد ورزش کنیم،
لینک های مرتبط : دبستان دخترانه بهاران باعملک،
معاون آموزشی کیانی
شنبه 9 فروردین 1393
دوشنبه 27 شهریور 1396 09:00 ب.ظ
I'm truly enjoying the design and layout of your website. It's a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable
for me to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme?

Fantastic work!
دوشنبه 30 مرداد 1396 03:52 ب.ظ
Just desire to say your article is as amazing. The clarity in your post is simply excellent and i can assume you are an expert on this subject.

Fine with your permission allow me to grab your RSS feed
to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please continue the rewarding work.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 02:45 ق.ظ
You made some decent points there. I checked on the web for more info about the issue and found most individuals will go along with your views on this site.
جمعه 25 فروردین 1396 02:54 ق.ظ
I'm gone to say to my little brother, that he should also pay a quick
visit this web site on regular basis to obtain updated from newest gossip.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
...........................


 ..........................
.......................

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

.....................

بازی آنلاین


...........
....................
ابزار پرش به بالا ........ گفتم: خدایاازهمه دلگیرم،گفت: حتی ازمن؟گفتم: خدایادلم راربودند،گفت:پیش ازمن؟گفتم:خدایاچقدردوری،گفت: تویامن؟گفتم:خدایا تنهاترینم،گفت:پس من؟گفتم: خدایاکمک خواستم گفت:ازغیرازمن؟گفتم:خدایادوستت دارم گفت:بیشترازمن؟گفتم:خدایااینقدرنگومن ،گفت:من توهستم وتو من
Flying Icon
code By 20Tools.com -->
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای دبستـــــــــــــــان بهـــــــــــــــــــاران محفوظ است