تبلیغات
دبستـــــــــــــــان بهـــــــــــــــــــاران - تکالیف را با سبک تدریس خود مطابقت دهید
دبستـــــــــــــــان بهـــــــــــــــــــاران
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


دسترسی سریعتر معلمان ودانش آموزان واولیامحترم به اطلاعات مورد نیاز جهت شکوفایی بیشتر .

مدیر وبلاگ : معاون آموزشی کیانی
نظرسنجی
دوست دارید چه مطالبی را در وبلاگ در اختیار داشته باشید؟





تکالیف را با سبک تدریس خود مطابقت دهید

اگر معلمان بتوانند انجام تکالیف را برای دانش آموزان خود آسان کنند ، آن ها بیشتر به موفقیت نائل می شوند .

پائولا نیگل (1) ، معلم زبان انگلیسی در « نوادا » ، از شیوه ای استثنایی برای ترغیب دانش آموزان خود به انجام تکالیف بهره می برد . او این روش را به سبک تدریس خود و فعالیت هایی که در کلاس انجام می دهد نیز پیوند می دهد .البته روش او شاید برای معلمانی که از بنیه ی قوی برخوردار نیستند و یا توانمندی ورزشکاران را ندارند ، خیلی مناسب نباشد ، او یک بار به دانش آموزانش قول داد اگر همه ی تکالیف آن روز را همان روز انجام دهند ، او در کلاس روی سرش خواهد ایستاد یا در حالی که کفش اسکیت به پا کرده است ، درس خواهد داد . حتی یک بار او گفت در صورت انجام تکالیف ، برای دانش آموزان کلاس آواز خواهد خواند و یا با آن ها فوتبال بازی خواهد کرد . دانش آموزان پائولا ، همواره تکالیفشان را انجام می دادند ، برای این که می خواستند ببینند آیا او به قولی که داده است ، وفا می کند یا خیر .

البته او همه ی قول هایش را انجام می داد و طوری این کارها را به درس های جدیدش وصل می کرد که شیرین کاری در هر جلسه ، بخشی از سبک تدریس او شده  بود . اگر چه کار او خیلی سخت بود و شاید هیچ معلم دیگری نتواند سرتاسر سال را با چنین شیرین کاری هایی سپری کند ، ولی هیچ جلسه ای نبود که حتی یک دانش آموز تکلیفش را انجام ندهد . 


تکالیف هدف دار طرح کنید 

ابراهیم دانشمند ، دبیر فیزیک با سابقه ی تهران که شیوه های جذابی در ایجاد ارتباط با دانش آموزان دارد ، در این باره معتقد است : « حتماً باید همه ی معلمان دفترچه ای داشته باشند که تکالیف هر یک از دروس خود را در آن بنویسند .این که برای همهی بچه های کلاس یک نوع تکلیف بدهیم ، کار درستی نیست . در این دفترچه ، باید تکالیف متنوعی برای گروه های گوناگونی از دانش آموزان طراحی و گنجانده شده باشد . من به شخصه ، لااقل سه دسته تکلیف برای سه سطح قوی ، متوسط و ضعیف طراحی می کنم . البته بسیاری از وقت ها هم تکالیف یکسانی را برای همه ی دانش اموزانم درنظر می گیرم .



منبع : نوآوری در یادگیری با تکایف درسی خلاق ، نوشته ی دکتر مرتضی مجدفر . زری آقاجانی ، انتشارات امرود سال 1389





نوع مطلب :
برچسب ها : تکالیف را با سبک تدریس خود مطابقت دهید،
لینک های مرتبط :
معاون آموزشی کیانی
سه شنبه 26 فروردین 1393
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
...........................


 ..........................
.......................

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

.....................

بازی آنلاین


...........
....................
ابزار پرش به بالا ........ گفتم: خدایاازهمه دلگیرم،گفت: حتی ازمن؟گفتم: خدایادلم راربودند،گفت:پیش ازمن؟گفتم:خدایاچقدردوری،گفت: تویامن؟گفتم:خدایا تنهاترینم،گفت:پس من؟گفتم: خدایاکمک خواستم گفت:ازغیرازمن؟گفتم:خدایادوستت دارم گفت:بیشترازمن؟گفتم:خدایااینقدرنگومن ،گفت:من توهستم وتو من
Flying Icon
code By 20Tools.com -->
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای دبستـــــــــــــــان بهـــــــــــــــــــاران محفوظ است