تبلیغات
دبستـــــــــــــــان بهـــــــــــــــــــاران - پیشنهاد ساده برای سوزاندن کالری
دبستـــــــــــــــان بهـــــــــــــــــــاران
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


دسترسی سریعتر معلمان ودانش آموزان واولیامحترم به اطلاعات مورد نیاز جهت شکوفایی بیشتر .

مدیر وبلاگ : معاون آموزشی کیانی
نظرسنجی
دوست دارید چه مطالبی را در وبلاگ در اختیار داشته باشید؟





دریافت ویتامین D: تحقیقات نشان داده است زنانی که کمبود ویتامین D دارند، با سرعت کمتری وزن خود را از دست می‌دهند.

نوشیدن قهوه: کافئین ضربان قلب را بالا برده و از این رو باعث سوختن کالری می‌شود.


خوابخواب کمتر از چهار ساعت در یک دوره زمانی نسبتاً طولانی، سوخت و ساز بدن را کاهش می‌دهد. بدین ترتیب میزان خواب بین 7 تا 9 ساعت در شبانه‌روز مناسب‌ترین حالت به شمار می رود.



استفاده از دست: شستن ظروف با دست، استفاده از جاروبرقی، آشپزی و… با به کارگیری انرژی بیشتر، کالری بیشتری را می‌سوزانند.

استفاده از گام شمار: استفاده از گام شمار روش مناسبی برای بررسی تعداد گام ها و برنامه ریزی برای افزایش دادن آنها به صورت هفتگی است.

خوردن غذای سبک: در اکثر افراد هضم غذا با حجم کمتر و در وعده‌های متعدد نسبت به صرف غذا با کالری یکسان در دو یا سه وعده، با صرف انرژی بیشتری همراه است.

پیاده روی تند: پیاده روی تند باعث سوختن کالری می شود.


خنده: 10 تا 15 دقیقه خندیدن در روز باعث سوختن بیش از 50 کالری خواهد شد.

خوردن صبحانه: با مصرف صبحانه پیغام سیری به مغز ارسال شده و از این رو مغز سوزاندن چربی را آغاز می‌کند.

برنامه‌ریزی: با تنظیم ساعت بهتر است پنج دقیقه آخر هر ساعت را به حرکت پرداخت.

مصرف فیبر: غذاهای حاوی کربوهیدرات پائین و فیبر بالا بهزمان بیشتری برای هضم نیاز دارند. علاوه بر این آنها با احساس سیری بیشتری نیز همراه هستند. از جمله این مواد غذایی اسفناج، کلم بروکلی، مارچوبه و گل کلم است.

راه رفتن: بالا رفتن از پله‌ها و راه رفتن زیاد در طول روز باعث سوخت کالری می‌شود.


تکان دادن دست و پا: افرادی که هنگام کار دست و پای خود را تکان می‌دهند، 350 کالری بیش از سایرین می‌سوزانند.

کفش بدون پاشنهاستفاده از این کفش‌ها هنگام پیاده‌روی و بازگشت از کار سرعت راه رفتن را بیشتر می‌کند.

خوردن شام در ساعات اولیه شب: دیر شام خوردن باعث ایجاد اختلال در خواب شده و با بالا بردن احتمال نخوردن صبحانه برای متابلویسم بدن مضر است.

صاف نگه داشتن بدنحفظ حالت مناسب بدن نه تنها فرد را بلندقدتر و لاغرتر نشان می دهد، بلکه ماهیچه‌های شکم را نیز تقویت می‌کند.

نوشیدن مایعات: سرعت سوخت و ساز بدن در مبتلایان به کم آبی پائین‌تر است. از این رو نوشیدن آب کافی در طول روز، سرعت سوخت و ساز را تا 30 درصد افزایش می‌دهد.


قند: قند، بدن را برای آزاد کردن انسولین تحریک می‌کند. این انسولین پس از آزاد شدن یا به صورت چربی در بدن ذخیره شده و یا برای تولید انرژی به کار گرفته می‌شود.

چمباتمه زدنهنگام برداشتن اشیا از روی زمین باید کمر را صاف نگه داشته و زانوها را خم کرد.

جویدن آدامسجویدن آدامس به مدت یک ساعت در روز باعث سوختن 100 کالری می‌شود.

خواب با کیفیت: خواب با کیفیت پائین تمایل به مصرف غذاهای بدون مواد مغذی را به همراه دارد.

گفت‌وگو هنگام پیاده‌روی: هنگام گفت‌وگو با تلفن بهتر است، راه رفت تا از این فرصت نیز برای سوزاندن کالری استفاده شود.


حمل کیف یا بارهنگام حمل کیف یا بار باید از هر دو دست یا شانه استفاده کرده و هرپنج دقیقه جای کیف را عوض کرد.

موسیقی: گوش دادن به موسیقی با ریتم تند هنگام راه رفتن، تند شدن گام‌ها و سوختن کالری را به همراه دارد.

آشپزی: پخت غذای خانگی سالم تر بوده و انجام امور مربوط به طبخ غذا فعالیت بدنی را بیشتر می‌کند.

ناهارخوردن غذا نباید سر میز کار باشد زیرا غذا با سرعت بیشتری خورده می‌شود. پس از ناهار نیز باید پیاده‌روی کوتاهی انجام بگیرد.

میان وعدههمراه داشتن انواع مغز و یا میوه و خوردن آنها به عنوان میان وعده سرعت سوخت و ساز بدن را بیشتر می‌کند.

آرامش: استرس باعث آزاد شدن کورتیزول در بدن می‌شود. این هورمون باعث ذخیره کالری بیشتر به شکل چربی در ناحیه شکم خواهد شد.

تماشای تلویزیون: کم کردن زمان تماشای تلویزیون تا نصف، میزان سوزاندن کالری را روزانه 119 کالری بیشتر می‌کند.

کشش: چند بار در روز باید روی پنجه پا بلند شده و دوباره پائین آمد.

چای سبز: چای سبز حاوی نوعی پلی فنل بوده و نوشیدن روزانه چند فنجان چای سبز غلیظ سوخت و ساز بدن را سرعت می‌بخشد.

غذاهای تند: خوردن غذاهای تند به طور موقت سوخت و ساز بدن را بیشتر می‌کند.

ماهی سالمون: افرادی که از ماهی سالمون استفاده می‌کنند سریعتر از سایرین وزن خود را کاهش می‌دهند.

پوست میوه هاخوردن غذاهای غنی از فیبر مانند پوست میوه و سبزیجات باعث می‌شود تا بدن انرژی بیشتری را برای شکستن آنها صرف کند.

روغن نارگیل: افرادی که روغن نارگیل را جایگزین مصرف روغن‌های حیوانی و یا روغن آفتابگردان می‌کنند، سریع تر چربی بدن خود را از دست می‌دهند.


چرخاندن دست‌ها: دست قسمتی از بدن است که بیش از سایر اندام‌ها حرکت داشته و کالری بیشتری می‌سوزاند.


چوب شور: خوردن غذاهای پرفیبر و کم نشاسته مانند برخی از انواع چوب‌شور، لایه نازکی درون روده تشکیل می‌دهد که مانع از جذب کالری خواهد شد.

لبنیات: استفاده از محصولات لبنی کم چرب مانع از ذخیره شدن چربی در بدن خواهد شد.





نوع مطلب :
برچسب ها : پیشنهاد ساده برای سوزاندن کالری،
لینک های مرتبط :
معاون آموزشی کیانی
چهارشنبه 7 خرداد 1393
دوشنبه 30 مرداد 1396 12:35 ب.ظ
I'm impressed, I must say. Rarely do I come across a blog that's both equally educative and amusing, and let me tell you, you have hit the
nail on the head. The issue is something which too few people are
speaking intelligently about. I am very happy that I came
across this during my hunt for something concerning this.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
...........................


 ..........................
.......................

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

.....................

بازی آنلاین


...........
....................
ابزار پرش به بالا ........ گفتم: خدایاازهمه دلگیرم،گفت: حتی ازمن؟گفتم: خدایادلم راربودند،گفت:پیش ازمن؟گفتم:خدایاچقدردوری،گفت: تویامن؟گفتم:خدایا تنهاترینم،گفت:پس من؟گفتم: خدایاکمک خواستم گفت:ازغیرازمن؟گفتم:خدایادوستت دارم گفت:بیشترازمن؟گفتم:خدایااینقدرنگومن ،گفت:من توهستم وتو من
Flying Icon
code By 20Tools.com -->
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای دبستـــــــــــــــان بهـــــــــــــــــــاران محفوظ است