تبلیغات
دبستـــــــــــــــان بهـــــــــــــــــــاران - در ماه مبارک رمضان چه بخوریم و چه نخوریم؟
دبستـــــــــــــــان بهـــــــــــــــــــاران
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


دسترسی سریعتر معلمان ودانش آموزان واولیامحترم به اطلاعات مورد نیاز جهت شکوفایی بیشتر .

مدیر وبلاگ : معاون آموزشی کیانی
نظرسنجی
دوست دارید چه مطالبی را در وبلاگ در اختیار داشته باشید؟





در ماه مبارک رمضان چه بخوریم و چه نخوریم؟

درخلال ماه مبارک رمضان غذای مصرفی نبایدتفاوت چندانی نسبت به قبل از آن داشته باشدوباید تاحد امکان ساده باشد.رژیم غذایی باید به گونه ای باشدکه وزن در طی ماه رمضان ثابت مانده ونه زیادونه کم گردد.ماه رمضان فرصت بسیار مناسب برای کسانی است که می خواهندوزنشان را طبیعی نمایند(کاهش دهند).

درطول رمضان بایدبیشتراز غذاهای به اصطلاح آهسته هضم یا بد هضم که حاوی فیبرهای فراوان هستنداستفاده نمود(خصوصا درهنگام سحر)
غذاهای پرفیبر(آهسته هضم )تا 8 ساعت در دستگاه گوارش باقی می مانند درحالیکه غذاهای کم فیبر(سریع هضم )حداکثر4-3 ساعت باقی می مانند.
غذاهای آهسته هضم غذاهایی هستند که حاوی غلات مانند:جو , گندم ,باقالا , عدس ,برنج سبوس دار ومانند آن باشد(کربوهیدراتهای پیچیده ) .

غذاهای سریع هضم غذاهای هستندکه حاوی شکر , آردسفید ومانند آن باشد (کربوهیدراتهای تصفیه شده )

غذاهای فیبردار شامل موادغذایی سبوس دار,گندم کامل ,غلات کامل وحبوبات ,سبزیجات مثل باقالی سبز, نخود فرنگی , ذرت , اسفناج , برگهای چغندر(که سرشارازآهن است) میوه با پوست , میوه های خشک خصوصا زرد آلو,انجیر ,آلو,مغز بادام ومانندآن .

غذاهای سرخ شده غذاهای نیمه سالم به شماررفته ومصرف آن بایدمحدود باشد. این غذاها باعث سوء هضم ,سوزش سردل شده وباعث اضافه وزن می شوند.

http://sheklakveblag.blogfa.com/ پریسا دنیای شکلک ها

بطورکلی در ماه مبارک رمضان

ازاین غذاها اجتناب کنید:

1-                 غذاهای سرخ شده وچرب

2-                 غذاهای حاوی مقادیر زیادی شکر مانند:زولبیاو بامیه

3-                 مصرف چای زیاد خصوصا در سحر "زیرا چای باعث می شود میزان ادرارزیاد شده وبدنبال آن موادمعدنی مورد نیازبدن طی روز از بدن دفع شود."

4-                 ازکشیدن سیگار جدا اجتناب کنید زیرا خصوصادر ماه رمضان عوارض آن روی بدن بسیار بیشتراست .

این غذاها را بخورید:

1-                 کربوهیدراتهای پیچیده ؛ که مدت بیشتری در بدن باقی مانده وباعث تاخیردر ایجاد احساس گرسنگی می شوند.

2-                 حلیم ؛یک منبع عالی ازپروتئین بوده ویک غذای آهسته هضم به شمار میرودکه سیری طولانی مدت ایجاد می کند.

3-                 خرما؛ منبع بسیارجدی از قند,فیبر,کربو هیدرات ,پتاسیم ومنیزیوم است .

4-                 بادام ؛ سرشار از پروتئین وفیبربوده و چربی کمی دارد.

5-                 موز ؛ منبع خوبی از پتاسیم ,منیزیوم وکربوهیدرات است .

 

نوشیدنی ها

بین افطار تازمان خواب مقادیرفراوان آب وآب میوه تازه بنوشیدتابدن به تعادل آب والکترولیت دست یابد .

درخلال ماه مبارک رمضان غذای مصرفی نبایدتفاوت چندانی نسبت به قبل از آن داشته باشدوباید تاحد امکان ساده باشد.رژیم غذایی باید به گونه ای باشدکه وزن در طی ماه رمضان ثابت مانده ونه زیادونه کم گردد.ماه رمضان فرصت بسیار مناسب برای کسانی است که می خواهندوزنشان را طبیعی نمایند(کاهش دهند).

درطول رمضان بایدبیشتراز غذاهای به اصطلاح آهسته هضم یا بد هضم که حاوی فیبرهای فراوان هستنداستفاده نمود(خصوصا درهنگام سحر)
غذاهای پرفیبر(آهسته هضم )تا 8 ساعت در دستگاه گوارش باقی می مانند درحالیکه غذاهای کم فیبر(سریع هضم )حداکثر4-3 ساعت باقی می مانند.
غذاهای آهسته هضم غذاهایی هستند که حاوی غلات مانند:جو , گندم ,باقالا , عدس ,برنج سبوس دار ومانند آن باشد(کربوهیدراتهای پیچیده ) .

غذاهای سریع هضم غذاهای هستندکه حاوی شکر , آردسفید ومانند آن باشد (کربوهیدراتهای تصفیه شده )

غذاهای فیبردار شامل موادغذایی سبوس دار,گندم کامل ,غلات کامل وحبوبات ,سبزیجات مثل باقالی سبز, نخود فرنگی , ذرت , اسفناج , برگهای چغندر(که سرشارازآهن است) میوه با پوست , میوه های خشک خصوصا زرد آلو,انجیر ,آلو,مغز بادام ومانندآن .

غذاهای سرخ شده غذاهای نیمه سالم به شماررفته ومصرف آن بایدمحدود باشد. این غذاها باعث سوء هضم ,سوزش سردل شده وباعث اضافه وزن می شوند.

بطورکلی در ماه مبارک رمضان

ازاین غذاها اجتناب کنید:

1-                 غذاهای سرخ شده وچرب

2-                 غذاهای حاوی مقادیر زیادی شکر مانند:زولبیاو بامیه

3-                 مصرف چای زیاد خصوصا در سحر "زیرا چای باعث می شود میزان ادرارزیاد شده وبدنبال آن موادمعدنی مورد نیازبدن طی روز از بدن دفع شود."

4-                 ازکشیدن سیگار جدا اجتناب کنید زیرا خصوصادر ماه رمضان عوارض آن روی بدن بسیار بیشتراست .

این غذاها را بخورید:

1-                 کربوهیدراتهای پیچیده ؛ که مدت بیشتری در بدن باقی مانده وباعث تاخیردر ایجاد احساس گرسنگی می شوند.

2-                 حلیم ؛یک منبع عالی ازپروتئین بوده ویک غذای آهسته هضم به شمار میرودکه سیری طولانی مدت ایجاد می کند.

3-                 خرما؛ منبع بسیارجدی از قند,فیبر,کربو هیدرات ,پتاسیم ومنیزیوم است .

4-                 بادام ؛ سرشار از پروتئین وفیبربوده و چربی کمی دارد.

5-                 موز ؛ منبع خوبی از پتاسیم ,منیزیوم وکربوهیدرات است .

 

نوشیدنی ها

بین افطار تازمان خواب مقادیرفراوان آب وآب میوه تازه بنوشیدتابدن به تعادل آب والکترولیت دست یابد .




برای کاهش تشنگی در ماه رمضان چی بخوریم؟
.
.
مصرف مواد پروتئینی مانند گوشت و حبوبات به مقدار زیاد در سحر می تواند موجب تشنگی در طول روز شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف نقیایی کارشناس تغذیه گفت: از آنجا که یکی از نکات بسیار مهم در ماه مبارک رمضان توجه به تغذیه مناسب و به اندازه است، بنابراین با توجه به اینکه بدن انسان بسته به شرایط فصلی ساعاتی را در گرسنگی و بی غذایی به سر می برد لازم است که در فواصل بین افطار و سحر مواد مغذی مورد نیاز را به مقدار مناسب تامین کند.

نقیایی درخصوص نیاز به مصرف آب فراوان در ساعات پس از افطار توصیه کرد: دریافت آب از زمان افطار تا سحر بصورت متوالی دریافت شود.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: بهترین جایگزین ها بعد از نوشیدن آب سالم؛ چای کمرنگ، شیر، دوغ و آب میوه های طبیعی است.

وی یادآورشد: ارتباط میزان آب مورد نیاز با تغذیه به میزان کاتابولیسم پروتئین ها در بدن مرتبط است به عبارتی هرچه مقدار مواد پروتئینی بیشتر دریافت شود نیاز به آب بیشتر خواهد بود که در این خصوص در وعده سحر باید به این نکته توجه خاص داشت که در صورتی که مواد پروتئینی مانند گوشت و حبوبات به مقدار زیاد مصرف شود می تواند موجب تشنگی در طول روز شود. همچنین سایر مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها باید در طی دو تا سه وعده از افطار تا سحر دریافت شود.

نقیایی با اشاره به این مطلب که می توان وعده ها ی غذایی را بصورت دو وعده افطار و سحر و میان وعده بین آنها در نظر گرفت، تصریح کرد: در هر صورت می بایست افطار را با یک غذای سبک آغاز کرد چرا که معده ساعات زیادی را در استراحت به سر می برده است و پرخوری در این زمان می تواند آسیب جدی به معده وارد کند.

وی توصیه کرد: بهترین نوع غذاهای مصرفی در افطار غذاهایی مانند نان و پنیر و سبزی، آش های کم حبوبات ، فرنی کم شکر و در کنار آنها مصرف قندهای پیچیده مانند خرما است که مصرف آنها توصیه می شود.

این کارشناس افزود: در صورتی که افطار سبک صرف شود می توان بعد از گذشت چند ساعت یک وعده شام همانند روزهای غیر از رمضان صرف کرد.

وی با بیان این مطلب که وعده سحری بیشترین شباهت را به وعده ناهار در روزهای غیر از رمضان دارد گفت: هنگام سحر مصرف نان یا برنج و انواع خورشت ها و در کنار آن ماست و دوغ توصیه می شود. بنابراین برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی توصیه می شود که از سبزیجات و سالاد چه در افطار و چه در وعده سحر استفاده شود.

نقیایی توصیه کرد: استفاده از سالاد در سحر علاوه بر تامین ویتامین ها و مواد معدنی می تواند نقش مهمی در حفظ آن در طی روز و پیشگیری کننده از تشنگی زیاد در افر اد باشد. مصرف میوه نیز به عنوان میان وعده در فواصل افطار تا سحر توصیه می شود.





نوع مطلب :
برچسب ها : در ماه مبارک رمضان چه بخوریم و چه نخوریم؟، برای کاهش تشنگی در ماه رمضان چی بخوریم؟،
لینک های مرتبط : دبستان بهاران،
معاون آموزشی کیانی
دوشنبه 9 تیر 1393
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
...........................


 ..........................
.......................

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

.....................

بازی آنلاین


...........
....................
ابزار پرش به بالا ........ گفتم: خدایاازهمه دلگیرم،گفت: حتی ازمن؟گفتم: خدایادلم راربودند،گفت:پیش ازمن؟گفتم:خدایاچقدردوری،گفت: تویامن؟گفتم:خدایا تنهاترینم،گفت:پس من؟گفتم: خدایاکمک خواستم گفت:ازغیرازمن؟گفتم:خدایادوستت دارم گفت:بیشترازمن؟گفتم:خدایااینقدرنگومن ،گفت:من توهستم وتو من
Flying Icon
code By 20Tools.com -->
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای دبستـــــــــــــــان بهـــــــــــــــــــاران محفوظ است